Het Blendle effect in de juridische wereld

0

 

Vorige week donderdag lanceerde ik de kreet het “Blendle effect” in de juridische wereld tijdens het Advocatenbladlive event in Utrecht. Er is al door diverse media over bericht dus bij deze nog even voor degenen die er niet bij waren een korte uitleg. De wereld verandert in rap tempo. Niet alleen voor de advocatuur maar dat geldt natuurlijk voor iedereen.

Blendle is een samenvatting van alles wat in de traditionele media wordt gepubliceerd. Een soort startpagina 3.0. We zien in de advocatuur steeds meer advocaatondernemers die boetiekkantoren starten. Deze ondernemers doen alles zelf inclusief het klantcontact. Geen of weinig medewerkers maar wel collega’s waarmee in meerdere nieuwe constructies de samenwerking  wordt aangegaan. De advocaatondernemer (wat mij betreft een woord) werkt tegelijk vanuit verschillende organisaties aan zijn strategische positie. In sommige gevallen is hij zelfs een onderdeel van zijn klantrelatiedoelgroep. De advocaat moet zijn eigen pr doen en wordt steeds meer zijn eigen uitgever. Daar spelen vele initiatieven ook weer slim op in. Zij zien ook dat de verbinding tussen de vraag van klanten enerzijds en het aanbod van de advocatuur gemaakt wordt door heldere communicatie. Content wordt pas gelezen als helder wordt gecommuniceerd. Dat laatste bleek ook uit het onderzoek van het Advocatenblad. De lijst die ik liet zien in een van de slides is een momentopname en lang niet compleet.  Het Blendle effect is nog in volle gang.

Deel via:

Over de AUTEUR

Reageren is niet mogelijk.